הזוכה במאמר החודש של יוני 2023, היא איריס וירובניק ממעבדתו של ד"ר דדי מאירי שמאמרם התקבל לפרסום ב- OncoImmunology

12 יולי 2023

הוועדה לתארים מתקדמים בפקולטה בוחרת מידי חודש את המאמר המדעי המוביל מבין כל המאמרים המדעיים שהתפרסמו לאותו חודש.

אנחנו שמחים לספר כי הזוכה במאמר החודש של מאי 2023, היא איריס וירובניק ממעבדתו של ד"ר דדי מאירי שמאמרם התקבל לפרסום ב-OncoImmunology. לרגל הזכייה דלינו מאיריס פרטים מעניינים על המחקר, על הדרך שהובילה אליו וגם קצת עליה 😊

● הי נשמח שתציגי את עצמך בכמה מילים:
נולדתי וגדלתי בפרנקפורט שבגרמניה. הגעתי לארץ בגיל 18 והתחלתי תואר ראשון בביולוגיה באוניברסיטת בר-אילן. לאחר מכן המשכתי ללימודי מאסטר במעבדה של דדי מאירי בשיתוף פעולה עם ד"ר ישי עופרן מבית חולים רמב"ם. בסיום התואר השני, החלטתי להמשיך לדוקטורט באותה מעבדה וסיימתי את התואר במאי האחרון.

● במה עוסקת מעבדת מאירי באופן כללי?
המעבדה חוקרת את ההשפעה של קנאביס רפואי ומולקולות אחרות מעולם הצומח על מחלות כמו סרטן ומחלות אוטו-אימוניות.

● ספרי לנו על המאמר/המחקר הנוכחי , מה הייתה מטרת המחקר ומה גיליתם?
בעבודה הזאת אנחנו מראים שבעקבות טיפול בזן קנאביס, תאי מלנומה מפרישים פחות CSF-1 וגילינו כי קנביגרול CBG התגלה כקנבינואיד האחראי על האפקט. בעקבות זה, תאים המדכאים את המערכת החיסונית פחות מאוקטבים וזה מוביל להתפתחות איטית יותר של הגידול. בנוסף, גילינו כי שילוב של CBG ביחד עם אימונותרפיה היה יותר אפקטיבי בלעצור את התפתחות הגידול ולהגדיל את הישרדות העכברים מכל טיפול בנפרד.

● אנא הסברי על החשיבות מאחורי הגילוי. למה תשמש אתכם התגלית ואילו כיוונים זה פותח? מה יישומה של התגלית (תחומים, פתרונות)?
בעבודה זו אנו מראים מנגנון חדש ואיך CBG יכול להשפיע על סביבה של הגידול ולשפר תרופות אימונותרפיות, במיוחד עבור גידולים עם ביטוי גבוה של CSF-1.

יש לתוצאות משמעות קלינית גדולה מכיוון שהיום הרבה חולי סרטן מקבלים קנאביס רפואי במקביל לתרופות אחרות כמו אימונותרפיה בלי להבין לעומק איך הקנאביס יכול להשפיע על ההצלחה של התרופות האלו. פה אנחנו מראים שניתן לתת CBG ביחד עם האימונותרפיה ואפילו לשפר את האפקט שלה.

● מה משך אותך למעבדה/פרויקט הנוכחי?
כשקראתי על המעבדה של דדי, מאוד סיקרן אותי צמח הקנאביס והפוטנציאל הגדול שלו. עדיין לא גילו את כל התכונות של הצמח ובאיזה תנאים הוא יכול לעזור. עניין אותי מאוד להבין את ההשפעה של טיפול בקנאביס על מיקרו-הסביבה המורכבת של סרטן.

*כשאינך עוסקת במדע, מה את עושה?
בזמני הפנוי אני אוהבת לשחק טניס, לשחק שחמט ולצאת לטיולים בטבע

*כשתיהי גדולה מה תרצי להיות?
לא חשבתי עדיין כל כך רחוק 😀

לקריאת המאמר המלא לחצו כאן
⬅ לעמוד של ד"ר דדי מאירי לחצו כאן
⬅ לאתר מעבדת ד"ר דדי מאירי לחצו כאן

זמינים עבורכם גם ברשתות החברתיות