רעיון מדבקת ה- EpiPatch פרי פיתוחם של 7 סטודנטים ביניהם בוגרת הפקולטה אופיר לוין פיאדה, זכה במקום ה-1 בתחרות ה- BIOMiX לטכנולוגיות חדשניות במדעי החיים של חברת "TEVA"

12 אוקטובר 2021

ב-13 בספטמבר התקיים הגמר בתחרות  Bio-Mix 2021 לטכנולוגיות חדשניות במדעי החיים של TEVA.
התחרות היא שיתוף פעולה של חברת טבע בשיתוף מעבדות וחוקרים צעירים ממיטב מוסדות האקדמיה בישראל, בתחומי מדעי החיים והרפואה.
מטרת התוכנית היא לחבר בין המעבדה לחיים האמיתיים, ולקצר את הדרך שבין המצאה מדעית מבטיחה למוצר או תרופה היוצאים אל השוק.

מדבקת EpiPatch’', המיזם שזכה במקום ה-1 בתחרות השנה, פותחה ע"י צוות הסטודנטים: רון קליינר מובילת הפרויקט, שירלי וייס ורועי רבינוביץ' מאוניברסיטת תל אביב, מיכל לוי מהאוניברסיטה העברית, גייב שביט ומור קניגסבוך ממכון וייצמן, ומהטכניון הדוקטורנטית אופיר לוין פיאדה ממעבדת פרופ' יורם רייטר בפקולטה לביולוגיה.  

המדבקה היא מדבקת גוף לטיפול מוקדם באלרגיה קשה. גלאי משולב אפליקציה למתן התרעה מוקדמת לשוק אנפילקטי במקרה של אלרגיות מסכנות חיים: מדובר במדבקה שתוצמד לעור ותכלול דטקציה תת-עורית רגישה מבוססת על מרקרים בדם שיכולים להעיד על התפתחות של שוק אנפילקטי. כאשר הסנסור יהיה מחובר לאפליקציה שתתריע לכוחות סיוע והצלה או למבוגר באזור שיוכל לסייע מיד (במקרה של ילדים) בעת גילוי אותות האזהרה. 

קצת על התכנית עצמה:
"זו השנה השנייה בה התוכנית מתקיימת בתהליך המשלב קהילה ומוחות צעירים מבריקים מתוך האקדמיה הישראלית.
תהליך שבו רעיונות מדעיים מתורגמים להמצאות ולפתרונות יישומיים רפואיים. אין ספק כי הפוטנציאל הגלום בפיתוח החשיבה המחקרית-אקדמית לכדי פתרונות רפואיים ישימים הוא אדיר, בייחוד בימים אלה" אומרת ד"ר דנה בר-און, מנהלת קשרי האקדמיה של טבע בחטיבת המו"פ הגלובלית.
 
במסגרת התוכנית, הוקם פורום וקהילת מדענים/יזמים צעירים – קהילת ה-BioInnovators– שהוקמה בשנה שעברה.
השנה התוכנית כללה 33 דוקטורנטים ופוסט דוקטורנטים מצטיינים בתחומם מאוניברסיטת תל אביב, הטכניון, האוניברסיטה העברית ומכון ויצמן למדע.
מהטכניון נבחרו השנה 7 סטודנטים מצטיינים, ומתוכם 2 סטודנטים מהפקולטה לביולוגיה. ביניהם הדוקטורנט אבי רוטנברג ממעבדת פרופ' תומר שלומי אשר הגיע עם המיזם שלו עד לשלב 10 הרעיונות הנבחרים.

בין חמשת המיזמים שהגיעו לגמר הסופי היה גם המיזם Peptiburn – תחבושת אנטי-מיקרוביאלית חדשנית שתמנע זיהומי כוויות – פרי פיתוחה של הדוקטורנטית מור סלע, ממעבדת פרופ' אבי שרודר בפקולטה להנדסה כימית.
במהלך השנה התוכנית חושפת את הסטודנטים המצטיינים לעולמות הביוטק והיזמות ומעניקה להם את הכלים והכישורים כדי להפוך בעתיד לחוקרים-יזמים וליצור לעצמם קהילה תוססת שתעזור להם לקדם רעיונות אלה.
 
את התחרות השנה פתחו פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות ומנכ"ל טבע, מר קאר שולץ, ושפטו בה חמישה שופטים מובילים מהתעשייה, האקדמיה וקרנות הון-סיכון, ובינהם ד"ר דיויד וילסון, ראש ה-Discovery  הגלובלי של טבע כמו גם מי שהנחה את התחרות – יעקב איילון.
המיונים לפורום של המחזור הבא יפורסמו בקרוב ויחלו בתחילת הסמסטר הקרוב והתוכנית עצמה תתחיל כבר בינואר 2022. שימו לב לפרטים שיפורסמו בהמשך …

זמינים עבורכם גם ברשתות החברתיות