הודיה ברוכי-פרבר

17 יוני 2021

מה את חוקרת?

אני חוקרת את השינויים המטבוליים הקורים בתאי סרטן אשר הפסיקו להתחלק בעקבות טיפול אנטי סרטני. כיוון שתאים אלו עמידים לרוב סוגי הכימותרפיה, אני מנסה למצוא את נקודות התורפה שלהם ולהרוג אותם באופן סלקטיבי.

מה הרקע שלך במעבדה וכיצד התגלגלת לתחום המחקר שלך כיום?

תחום הסרטן תמיד עניין אותי מסיבות משפחתיות (מצערות אמנם), ויחסית מוקדם נכנסתי במסגרת פרויקט מחקר לתואר ראשון למעבדה החוקרת עמידות של תאים סרטניים לתרופות. זו הייתה חוויה מסקרנת ומעניינת מאד, והמשכתי לחפש דברים דומים בכיוון לתארים המתקדמים שלי. בנוסף, אני מאד אוהבת הסתכלות סיסטמתית על הביולוגיה, אז מעבדה החוקרת רשתות מטבוליות הייתה אידיאלית מבחינתי!

כיצד הגעת לפקולטה לביולוגיה בטכניון?

הגעתי לטכניון עם בן-זוגי, והתחלתי בכלל בפקולטה למתמטיקה. אך הדברים התגלגלו ומצאתי את עצמי כאן. לא מתחרטת לרגע!

3 טיפים לאיך את מאזנת בין החיים האישיים לחיים המקצועיים כדוקטורנטית?

  • פרופורציות וסדר עדיפויות. המחקר חשוב מאד, אבל המשפחה במקום הראשון.
  • תיעול זמנים. לבוא במלוא המרץ ולעבוד הצורה הכי יעילה שיש כדי ללכת הביתה בזמן.
  • סלחנות כלפי עצמי. אני עושה כמיטב יכולתי בכל החזיתות, וגם אם לפעמים חורק במחקר או בבית, לתת לעצמי לרחב לתיקון ושיפור.

סיפור מצחיק מהמחקר הנוכחי?

התקשר אלי סוכן ביטוח במטרה למכור לי ביטוח מפוצץ ומיותר למקרה של חולי בסרטן. אמרתי לו שאיני מעוניינת אבל הוא התעקש לספר לי… אחרי כעשר דק' רוויות בסטטיסטיקות מפחידות אבל לא לגמרי מדויקות הוא נזכר לשאול במה אני עוסקת. האופן שבו הוא השתנק כששמע שאני חוקרת סרטן מצחיקה אותי עד היום 🙂

טיפ לסטודנט המתחיל?

לזכור שהמחקר מלא בניסוי וטעיה, לא להתרגש כשלא מצליח, ומדי פעם לצאת מהאקדמיה לפגוש אוכלוסייה נורמטיבית, ולהבין שהכול בסדר 🙂

קצת על הקמפוס והחיים בטכניון?

הקמפוס יפיפייה! ירוק ונעים ממש… כמו כפר בתוך עיר. המתקנים שווים, ויש פה בריכות, חדר כושר, מלא מסעדות מגוונות, אירועים, מסיבות, ואווירה סטודנטיאלית כיפית וטובה. התקופות מבחנים יש אווירת למידה בכל מתחם אפשרי וזה לגמרי עוזר! כאמא, אני נהנית גם ממעונות יום וגנים שניה מהבית, אז בכלל תענוג.
כסטודנטית לביולוגיה בטכניון, מה תוכלי לספר על הפוטנציאל לקריירה שאחרי הלימודים? לאן פנייך מועדות?
לא אשקר, זו שאלה שמעניינת רבים, כי אפשרויות התעסוקה בביולוגיה לא משתוות לאלו שאחרי תואר הנדסי למשל. אבל יש חברות ביוטק שמעסיקות, ואופי העבודה משתנה לפי הרקע והתואר שאתו מגיעים. כדוקטור המשרות נהיות הרבה יותר מעניינות, וכולל ניהול מחקר עצמאי, ניהול מעבדה, עמיתי במחקר באקדמיה ובתעשייה, ועוד. אני אישית מתעניינת בהוראה אקדמית ומקווה להתברג כמרצה במכללות לאחר סיום התואר.

זמינים עבורכם גם ברשתות החברתיות