ביום רביעי, 29 בדצמבר 2021, קיימה הפקולטה לביולוגיה את אירוע הפתיחה של חגיגות היובל להיווסדה. במסגרת האירוע התקיימה הסרט הלוט מחדר מועצת הפקולטה ע"ש דיקן הפקולטה לשעבר פרופ' דוד גרשון ז"ל ורעייתו פרופ' הרייט גרשון ז"ל

12 ינואר 2022

ביום רביעי, 29 בדצמבר 2021, קיימה הפקולטה לביולוגיה את אירוע הפתיחה של חגיגות היובל להיווסדה. במסגרת האירוע התקיימה הסרט הלוט מחדר מועצת הפקולטה ע"ש דיקן הפקולטה לשעבר פרופ' דוד גרשון ז"ל ורעייתו פרופ' הרייט גרשון ז"ל. לאחר מכן התקיים טקס הענקת מלגות מצוינות על שם בני הזוג. באירוע נכחו ישי גרשון , בנו של דוד והרייט, ואחותו של דוד, רותי ברודי, הבת תמי גרשון-חיון צפתה באירוע מביתה מארה"ב

פרופ' דוד גרשון הגיע לטכניון כחבר סגל בשנת 1967 לאחר שהשלים דוקטורט באוניברסיטת קורנל ופוסט-דוקטורט במכון ויצמן. ב-1975 התמנה לראש המחלקה לביולוגיה שהפכה לימים לפקולטה עצמאית ובה כיהן כדיקן לשתי קדנציות נוספות.

פרופ' גרשון התמקד במחקריו בתהליכים המולקולריים בתאים במהלך ההזדקנות. הוא היה חלוץ בהיבטים מחקרים רבים ובהם הדגש על הבנת מנגנונים מולקולריים ותאיים. רעייתו פרופ' הרייט גרשון הצטרפה למעבדתו בתום הדוקטורט שלה, ועבדה בה במשך שנים עד שעברה לפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט, שם הייתה ממקימי המחלקה לאימונולוגיה ואחר כך ראש המחלקה. פרופ' גרשון הייתה חלוצה באפיון הבסיס הביולוגי של דעיכת מערכת החיסון בגיל המבוגר.

באירוע השתתפו נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון, הנשיא הקודם פרופ' פרץ לביא (כיום יו"ר אגודת ידידי הטכניון), המשנה הבכיר לנשיא והמנכ"ל פרופ' בועז גולני, סגן הנשיא לקשרי חוץ ופיתוח משאבים פרופ' אלון וולף ורבים מחוקרי הפקולטה ועובדיה.

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון אמר כי "המסלול שעשתה הפקולטה ב-50 שנותיה מרשים מאוד, ואני סקרן באשר ל-50 השנים הבאות. מדעי החיים יהוו תחום מחקר מרכזי בעשורים הקרובים, והפקולטה היא מרכיב חשוב מאוד בתהליך הזה. כיום אנו מבינים שעלינו להנמיך חלק מהחומות הבין-פקולטיות בטכניון ולעודד שיתופי פעולה, ואנו מוצאים דרכים ייחודיות, טכניוניות, לעשות זאת."

דיקנית הפקולטה פרופ' יעל מנדל-גוטפרוינד אמרה בטקס כי "אינני יכולה לחשוב על דרך מתאימה ומרגשת יותר לציין את פתיחת אירועי שנות החמישים. בהזדמנות חגיגית זו  אנחנו גם חונכים באופן רשמי את הכניסה החדשה של הפקולטה שלנו ואת האגף המרשים שאנחנו נמצאים בו. בהזדמנות זו אני רוצה להודות בשמי ובשם הפקולטה למשנה לנשיא ומנכ"ל הטכניון פרופ' בועז גולני ולסמנכ"לית התפעול גברת זהבה לניאדו שתמכו ועזרו לאורך הדרך, לאנשי אגף הבינוי והתחזוקה שעמלו רבות ובאופן ספציפי לאלון כץ מנהל הפרויקט, וכמובן תודה ענקית לאנשי התחזוקה של הפקולטה הנאמנים, לאנשי המנהלה ולראש המנהל שלנו מר ניר בליץ."

פרופ' מיכאל גליקמן, חבר סגל בפקולטה, אמר כי "אני חבר הסגל האחרון שפרופ' גרשון גייס לפקולטה, והוא שלימד אותי שרק אדם אחד יכול להפריע לי בדרכי – אני. דוד הוא שהוביל את הפיכתה של המחלקה לפקולטה והוא שגייס את רוב המדענים שהובילו את הפקולטה בשנותיה הראשונות. חזונו עיצב את פניה של הפקולטה והובילו להתמקדותה במה שקרוי כיום ביולוגיה מולקולרית, זאת בתקופה שבה קהילת הביולוגיים עסקה יותר בביולוגיה אקולוגית ובביולוגיה מערכתית. אחרי פרישתו לגמלאות הוא המשיך לעבוד במרץ ולפרסם מאמרים בכתבי עת מובילים. בתקופת חייו האחרונה הוא היה שותף מרכזי בפרויקט לפיתוח טכנולוגיה אימונותרפיית חדשנית לטיפול בסרטן השד."

בפרסי ההצטיינות זכו הפוסט-דוקטורנט סרגיי רודניצקי והדוקטורנט עופרי לוי
נושא המחקר של סרגי נקרא : "מלקחיים אופטיים חשפו את הטבע הדינאמי של אריזת הגנום
נושא המחקר של עפרי: תפקיד חדש למשפחת אנזימים ותיקה

משפחת פרופ' דויד והרייט גרשון

מימין לשמאל בתמונה חברי הסגל ד"ר נוגה רון-הראל, פרופ' דינה רון, פרופ' בני הורביץ, פרופ' חבר איילת לם, פרופ' פיליפה מלמד, ד"ר שי שטרן, ד"ר שגיא לוי

זמינים עבורכם גם ברשתות החברתיות