"חיידקים, אלצהיימר ומאיצי חלקיקים". מוזמנים להרצאתה של חברת הסגל מיטל לנדאו. יום ראשון ה- 11.12 בפאב הסליק, חיפה. ההרצאה פתוחה לקהל הרחב וללא תשלום

27 נובמבר 2022

במהלך דצמבר יתקיים חודש הרצאות "מדע על הבר" של הפקולטה לביולוגיה בלוקיישנים ניבחרים ברחבי חיפה והצפון. ההרצאות פתוחות לקהל הרחב, ללא תשלום (מותנה ברישום מראש).

מוזמנים להרצאה הראשונה בסדרה:

"חיידקים, אלצהיימר, ומאיצי חלקיקים" / מרצה: פרופ"ח מיטל לנדאו

פאב הסליק, שד' הנשיא 124, מרכז הכרמל חיפה.

אודות ההרצאה:
 כיצד קשור "האיום הדחוף" של חיידקי על עמידים לאנטביוטיקה למסלול פיתוח תרופות?
 האם חיידק מתחפש לבשר נגוע וגורם למחלות בסגנון ״הפרה המשוגעת״?
 מה הקשר של כל זה למאיצי חלקיקים ואיך הם עוזרים לנו לפענח קשר בין מחלות לא קשורות לכאורה?

בהרצאה נספר על פיתוח תרופות בעבר, בהווה וצפי לעתיד. נתאר את תפקידם של חלבונים כמחוללי מחלות וגם כאמצעי טיפולי. כיצד אנו משתמשים במאיצי חלקיקים (סינכרוטרונים) להבין לנפשם של חלבונים ולנצל את המידע לטובת פיתוח תרופות וחומרים עבור שימושים ביוטכנולוגים.

נכיר לראשונה חלבונים שיוצרים "סופר סיבים" (סיבים חזקים ועמידים) שנקראים עמילואידים ומיוצרים ע"י חיידקים, ווירוסים ופטריות וגורמים למחלות זיהומיות קשות. עמילואידים הם חלבונים שמוכרים בעיקר עקב הקשר שלהם למחלות נוירו-דגנרטיביות, ונעסוק בשאלה האם יש קשר בין מחלות זיהומיות לאלצהיימר, פרקינסון, ומחלת הפרה המשוגעת.

אודות המרצה:
פרופ״ח מיטל לנדאו הצטרפה לפקולטה לביולוגיה בטכניון אחרי דוקטורט באוניברסיטת ת״א ופוסט-דוקטורט באוניברסיטת קליפורניה (UCLA). למיטל מעבדה נוספת בגרמניה והיא מחלקת את זמנה בין שתי יבשות עם שני ילדים. בעיניה, הבחירה בקריירה המדעית התובענית הייתה טריוויאלית. " כמדענית, אני זוכה לעבוד בעיקר במה שמניע אותי ומעניין אותי, ולכן יש לי הרבה מוטיבציה ושאיפות. אני מאמינה באיזון בין קריירה, משפחה וחיים אישים״.
לינקים: https://mlandau.net.technion.ac.il

מיקום: בר הסליק, שד' הנשיא 124, מרכז הכרמל, חיפה
תאריך: יום ראשון ה- 11.12 בשעה 21:00

פתיחת דלתות: 19:00
תחילת הרצאה: 21:00

הכניסה להרצאה פתוחה לקהל הרחב וללא תשלום. יש להירשם מראש כאן בטופס : https://forms.gle/YZE9wZbzxN65zpnL9

 

זמינים עבורכם גם ברשתות החברתיות